تحلیل سانحه توپلف قزوین در سال 1388
تحلیل سانحه توپلف قزوین در سال 1388
۱۶ دقیقه پس از پرواز شماره ۷۹۰۸ خطوط هوایی کاسپین از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و درست لحظاتی بعد از آن که خلبان پرواز در ارتفاع ۲۸.۸۰۰ پایی در گفتگو با مراقبت پرواز وضعیت هواپیما را کاملا عادی ذکر کرده بود ناگهان خبری فوری از سوی کنترلر های رادار سکوتی دلهره آور را بر (ATC) فرودگاه حاکم کرد.....
تصاویر و فیلم سانحه را در ادامه دانلود کنید.
بطور خلاصه آنچه من متوجه شدم علت سانحه انفجار در موتور شماره ۲ بر اثر پدیده خطرناک خستگی فلز بوده است . اگر بخاطر داشته باشد در درس فرآیند تولید راجع پدیده خستگی فلزات بحث گردید و از آنجایی که این پدیده همواره غیر منظره اتفاق می افتد باعث وقوع سوانح می گردد . البته از نظر دور ندارید که خستگی فلزات اغلب بر اثر اتمام عمر مفید آنها رخ می دهد بدین معنا که با انجام محاسبات دقیق و فنی تا حدودی می توان عمر مفید آن را پیش بینی نمود . ( خداوند قربانیان این سانحه را رحمت نماید . )
تشریح کامل این سانحه هوایی را از یاداشت یک خلبان بازنشسته با تجربه بخوانید .
جهت دریافت فایل گزارش و فایل تصویری وقوع این سانحه که به طرز تصادفی صحنه سقوط رانشان می دهد و آیین نامه های بررسی سوانح هواپیمایی کشوری اینجا کلیک کنید .
تهیه و گردآوری : مجید میربد
جهت دسترسی آسان به مطلب مجله به کانال تلگرم ما بپیوندید . telegram.me/tarahanbehine